Víz a testnek és a léleknek

2017.08.19

Gondolom te is sokat hallod, hogy kellene inni. Már különböző alkalmazások tölthetők le okoseszközre, hogy figyelmeztessen minket igyunk. Na de nem akármit. A víz, mint folyadék semmivel sem pótolható. Sem levessel, sem kávéval, gyümölcslével...stb egyéb folyadékkal.

Az évek múlásával egyre jobban csökken a víz mennyisége a szervezetben, így növekszik az igényünk is ennek pótlására. Ha nincs megfelelően "utántöltve" a bőrünk és az izomzatunk is gyorsabban veszít rugalmasságából. Kevés mennyiségre a szervezet fáradékonysággal, aluszékonysággal, alacsony teljesítőképességgel reagál, valamint nehezebb lesz emésztésünk is.

Jótékony hatásai

- A szervezetben segíti az információ áramlást a sejtek között. Az oxigén ennek segítségével könnyebben és kellő mennyiségben el tud jutni az egyes agyi területekre, az izmokba, szervekbe. Figyelmünk, koncentrációnk jobb lesz, kitartásunk nő, gondolkodásunk is magasabb szintre tud növekedni.

- Méregtelenít és salaktalanít. Amennyiben egy fogyókúrát úgy kezdünk meg, hogy elsőként megpróbáljuk csökkenteni a szervezetben felgyűlt méreganyagokat, abban az esetben, nagyobb víz mennyiségre van szükségünk. A kötőszövetben ekkor kezdenek el fellazulni az évek alatt lerakódott "kellemetlen anyagok" (gyógyszer maradványok, zsírmolekulák, tartósítószerek...stb) Viszont ekkor újra visszakerülnek a véráramba, hogy kiürülhessenek a szervezetből. Ekkor szokott bekövetkezni a rossz közérzet, enyhébb szédülés..stb.. Miért? Ezek a "méreganyagok" újra kifejtik, persze enyhébb formában a hatásukat. Amennyiben kellő mennyiségben fogyasztunk vizet, abban az esetben gyorsabban ürülhetnek ki a szervezetből ezek a kellemetlen dolgok


Mikor és mennyit igyunk?

A minimum mennyiség, amit egy felnőtt embernek el kell fogyasztania egy nap alatt, az a testsúlyból számolandó. Minden megkezdett 10 kg-ra 2,5 dl vizet kell számolni. Tehát 70 kg esetén 7*2,5 dl azaz 1 l 7,5 dl, amit nem ártana minimum meginni. Ezen felüli mennyiség már a jótékony hatását fogja kifejteni.

Tippek mikor is igyunk (Gál Attila természetgyógyásztól):

- 2 pohár víz rögtön felébredés után segíti a belső szervek működését, az emésztés beindulását.

- 1 pohár víz ékezés előtt 30 perccel elősegíti az emésztést.

- 1 pohár víz fürdés előtt lecsökkenti a vérnyomást.

- 1 pohár víz lefekvés előtt megelőzi az agyvérzést ésa az alvás közben gyakran előforduló szívrohamot.

- Tanulás előtt és alatti vízfogyasztás javítja a memóriát és a koncentrációt.

- Amennyiben a száj száraz, az már a kiszáradás jele. (Tehát ne akkor igyunk, mikor szomjasak vagyunk)

A fentiekből kiderül, hogy valóban testnek, szellemen és léleknek is egyaránt fontos a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása.